Netflix vinner mark med annonsfinansierad streaming
PUBLICERAD 2024-01-11
Den delvis annonsfinansierade versionen av Netflix har nått en milstolpe med 23 miljoner användare, en framgång som framhävdes vid CES-mässan i Las Vegas.
Netflix har nyligen gjort stora framsteg med sin annonsfinansierade streamingtjänst, som nu har nått över 23 miljoner månatliga användare. Detta avslöjades av företagets annonschef, Amy Reinhard, under CES-mässan i Las Vegas, enligt en rapport från Variety.
Den här versionen av Netflix, som kombinerar streamingtjänsten med annonser, lanserades först i USA och elva andra länder i november 2022. Den har visat sig vara populär bland användarna, varav 85 procent spenderar mer än två timmar dagligen på att titta på innehåll.
Denna framgång speglar en växande trend inom streamingbranschen där annonsfinansierade modeller erbjuder ett kostnadseffektivt alternativ till traditionella prenumerationer, vilket lockar en bredare publik.
Kommentarer
Artikeln publicerades för mer än 30 dagar sedan och går därför inte längre att kommentera.